1. Strona główna
  2. Regeneracja filtrów DPF/FAP oraz SCR

Regeneracja filtrów DPF/FAP oraz SCR

W naszym warsztacie wykonujemy usługę kompleksowo (demontaż, regeneracja, montaż DPF/FAP/SCR, programowanie pojazdu) oraz wysyłkowo w całym kraju.

Technologia czyszczenia / regeneracji filtrów DPF / FAP oraz katalizatorów

Nasze gorąco-wodne urządzenia wysokociśnieniowe wykorzystują siłę hydrodynamiki przepływu wody o charakterze turbulentnym (rys.1) oraz siłę impulsu sprężonego powietrza z kompresora. Ruch cieczy ( płynu roboczego ) wymuszany jest przez zewnętrzne ciśnienie, które musi pokonać opory przepływu w kanałach filtra. Przy przepływie turbulentnym (burzliwym) strugi cieczy mieszają się tworząc wiry, które w łatwy sposób przenikają i usuwają cząstki stałe w mikroporowatych przegrodach kanałów filtra.

Nasze urządzenia idealnie współpracują z płynem zmniejszającym powierzchniowe napięcie wody, dzięki czemu cząsteczki środka myjącego łatwiej łączą się z cząsteczkami brudu, i tym skuteczniej odrywają je od czyszczonej powierzchni.

Płyn czyszczący

Podczas czyszczenia, geometria przepływu filtra DPF zapewnia opory z jednoczesnym tworzeniem przepływu o dużej prędkości, i wysokich naprężeniach ścinających, będących głównym mechanizmem usuwania skompresowanych złogów w kanałach filtra.

Dodatkowo opór przepływu spowodowany jest odpowiednią lepkością środka czyszczącego, który sprawia, że podczas ruchu cząsteczek cieczy występuje zjawisko podobne w skutkach do tarcia.

Metoda pozwala na bardzo dokładne usuwanie wszystkich rodzajów cząstek stałych (sadza, popioły, oleje ) zarówno z kanałów wylotowych jak i dolotowych filtra.

W skład technologii wchodzi:

  • specjalistyczna maszyna czyszcząca
  • środek czyszczący
  • narzędzia pomiarowe - tester przeciwciśnienia, kamera inspekcyjna (endoskopowa).
  • profesjonalne urządzenie do suszenia gorącym powietrzem (II stopień suszenia).

Proces czyszczenia :

  1. Przeprowadzenie oględzin wkładu ceramicznego rdzenia filtra kamerą inspekcyjną.
    Wkład filtra, który kwalifikuje się do czyszczenia nie może być popękany, przetopiony, zaklejony.
  2. Zapięcie filtra w maszynie.
  3. Test przeciwciśnienia, pokazujący stopień zapchania filtra przed czyszczeniem.
  4. Aplikacja środka czyszczącego do wewnętrznej części obudowy filtra.
  5. Uruchomienie procesu czyszczenia. Temperatura wody ok. 60 - 70 ℃.
  6. Analiza brudnej wody wydobywającej się z filtra ( kolor, ilość oleju ).
  7. Zakończenie czyszczenia,
  8. Suszenie,
  9. Test przeciwciśnienia, pokazujący stopień zapchania filtra po czyszczeniu.
    W przypadku braku pełnej przepustowości, powrót do pkt 5.
  10. Wykonanie zdjęć wkładu filtra kamerą inspekcyjną.

Zalety metody:

  • Dostępna dla wszystkich marek i modeli samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych.
  • Bezpieczna dla powłoki katalitycznej filtra.
  • Wysoka skuteczność, nawet do 98 % odzyskania przepustowości kanałów filtra.
  • Brak konieczności wycinania wkładu ceramicznego, spawania.
  • Szybki czas czyszczenia około
  • Możliwość sprawdzenia rezultatu czyszczenia.
  • W przypadku filtrów samochodowych, czyści również katalizator znajdujący się obok filtra DPF.