W naszym warsztacie wykonujemy usługę kompleksowo (demontaż, regeneracja, montaż DPF/FAP/SCR, programowanie pojazdu) oraz wysyłkowo w całym kraju.
Technologia czyszczenia / regeneracji filtrów DPF / FAP oraz katalizatorów
Nasze gorąco-wodne urządzenia wysokociśnieniowe wykorzystują siłę hydrodynamiki przepływu wody o charakterze turbulentnym (rys.1) oraz siłę impulsu sprężonego powietrza z kompresora. Ruch cieczy ( płynu roboczego ) wymuszany jest przez zewnętrzne ciśnienie, które musi pokonać opory przepływu w kanałach filtra. Przy przepływie turbulentnym (burzliwym) strugi cieczy mieszają się tworząc wiry, które w łatwy sposób przenikają i usuwają cząstki stałe w mikroporowatych przegrodach kanałów filtra.
Nasze urządzenia idealnie współpracują z płynem zmniejszającym powierzchniowe napięcie wody, dzięki czemu cząsteczki środka myjącego łatwiej łączą się z cząsteczkami brudu, i tym skuteczniej odrywają je od czyszczonej powierzchni.
Płyn czyszczący
Podczas czyszczenia, geometria przepływu filtra DPF zapewnia opory z jednoczesnym tworzeniem przepływu o dużej prędkości, i wysokich naprężeniach ścinających, będących głównym mechanizmem usuwania skompresowanych złogów w kanałach filtra.
Dodatkowo opór przepływu spowodowany jest odpowiednią lepkością środka czyszczącego, który sprawia, że podczas ruchu cząsteczek cieczy występuje zjawisko podobne w skutkach do tarcia.
Metoda pozwala na bardzo dokładne usuwanie wszystkich rodzajów cząstek stałych (sadza, popioły, oleje ) zarówno z kanałów wylotowych jak i dolotowych filtra.
profesjonalne urządzenie do suszenia gorącym powietrzem (II stopień suszenia).
Proces czyszczenia :
Przeprowadzenie oględzin wkładu ceramicznego rdzenia filtra kamerą inspekcyjną. Wkład filtra, który kwalifikuje się do czyszczenia nie może być popękany, przetopiony, zaklejony.
Zapięcie filtra w maszynie.
Test przeciwciśnienia, pokazujący stopień zapchania filtra przed czyszczeniem.
Aplikacja środka czyszczącego do wewnętrznej części obudowy filtra.
Uruchomienie procesu czyszczenia. Temperatura wody ok. 60 - 70 ℃.
Analiza brudnej wody wydobywającej się z filtra ( kolor, ilość oleju ).
Zakończenie czyszczenia,
Suszenie,
Test przeciwciśnienia, pokazujący stopień zapchania filtra po czyszczeniu. W przypadku braku pełnej przepustowości, powrót do pkt 5.
Wykonanie zdjęć wkładu filtra kamerą inspekcyjną.
Zalety metody:
Dostępna dla wszystkich marek i modeli samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych.
Bezpieczna dla powłoki katalitycznej filtra.
Wysoka skuteczność, nawet do 98 % odzyskania przepustowości kanałów filtra.
Brak konieczności wycinania wkładu ceramicznego, spawania.
Szybki czas czyszczenia około
Możliwość sprawdzenia rezultatu czyszczenia.
W przypadku filtrów samochodowych, czyści również katalizator znajdujący się obok filtra DPF.