1. Strona główna
  2. Mechanika samochodowa

Mechanika samochodowa

Naprawy silników

Do najczęściej wykonywanych napraw silników należą:

  • renowacja głowicy – często wystarczającym działaniem jest wymiana zaworów i prowadnic
  • wymiana uszczelek – nieszczelności powodujące wycieki to jeden z najczęściej pojawiających się problemów z silnikami
  • remont bloku silnika – tego typu naprawy silników wymagają wymiany pojedynczych części. Niezbędna jest zwykle wymiana tłoków lub przynajmniej ich pierścieni

Elektromechanika

W naszym zakładzie wykonujemy m.in.:

  • naprawy instalacji elektrycznych – sprawny układ elektryczny pozwala na niezawodne funkcjonowanie ogrzewania, szyb, kierunkowskazów, wycieraczek, reflektorów, klaksonu oraz oświetlenia wnętrza aura. Wykonujemy naprawy wszystkich najważniejszych elementów układu elektrycznego samochodu (alternator, akumulator, rozrusznik).
  • naprawy nietypowe związane z elektromechaniką – doskonała kadra fachowców z powodzeniem podejmie się nawet bardzo nietypowych napraw elektromechanicznych w różnych modelach samochodów.

Wykonujemy zarówno naprawy, jak i regenerację poszczególnych elementów układu elektrycznego w samochodach osobowych i dostawczych. Nasi doświadczeni fachowcy doskonale radzą sobie z naprawą i serwisowaniem samochodów różnych marek.

Diagnostyka komputerowa

Kompleksowa diagnostyka samochodu

Oferujemy kompleksową diagnostykę m.in. następujących elementów i podzespołów:

  • Diagnostyka systemu bezpieczeństwa ABS, SRS, ASR, EPC, ESP, sterownik silnika, układ paliwowy, AIRBAG
  • Inspekcja olejowa (stały i zmienny przedział)
  • Adaptacja nowych elementów (kąt wtrysku, przepustnica)
  • Kontrola parametrów auta w trakcie jazdy (czasy wtrysków, przepływomierz, ciśnienie doładowania)
  • Diagnostyka sterowników automatycznej skrzyni biegów
  • Testowanie poduszek powietrznych
  • Układ wspomagania parkowania
  • Kasowanie inspekcji serwisowych.

Interfejs diagnostyczny

W naszym zakładzie korzystamy z nowej generacji testera diagnostycznego SUN PDL5500 pozwala on na szybką i sprawną diagnostykę, dzięki czemu wykonujemy nasze naprawy w krótkim czasie.

Opis: Zaawansowany samodzielny tester diagnostyczny przeznaczony do specjalistycznych prac diagnostycznych wyposażony w tester komponentów, oscyloskop dwukanałowy oraz multimetr

Funkcje:

  • Resetowanie serwisu SIR (Service Interval Reset)
  • Odczyt kodów usterek wraz z opisem
  • Kasowanie kodów
  • Odczyt danych bieżących PID wraz z opisem
  • Graficznie i numerycznie
  • Grupowanie danych
  • Tworzenie listy użytkownika
  • Zatrzymywanie danych na ekranie
  • Procedury kalibracji, programowania, konfiguracji, adaptacji, aktywacje elementów wykonawczych, procedury serwisowe (wymiana klocków hamulcowych, filtrów DPF, FAP itp.).
  • Diagnostyczny tester komponentów
  • Pozwalana wykonanie diagnostyki równoległej dzięki wbudowanemu oscyloskopowi dwukanałowemu i graficznemu multimetrowi.
  • Ponad 12 000 testów przypisanych do konkretnych modeli samochodów
  • Testowane komponenty (m.in.): układ zapłonowy, wtryskiwacze, pompa paliwa, EVAP, EGR, przepływomierze, sondy lambda, czujniki położenia wałka rozrządu, wału korbowego, temperatury silnika, temperatury powietrza dolotowego, ciśnienia powietrza, ciśnienia w układzie doładowania, prędkości, przyspieszenia, położenia przepustnicy itp.

Wybierając rodzaj testu otrzymujesz:

Informację o testowanym komponencie, jego lokalizacji, sposobie podłączenia i testowania oraz oczekiwanych wynikach.
Instrukcja krok po kroku pozwoli na właściwy pomiar i automatyczną konfigurację urządzenia
Możesz porównać otrzymany wynik przebiegu sygnału z oczekiwanymi sygnałami. Urządzenia posiada ponad 5000 wzorcowych próbek sygnałów
Można określić czy komponent jest rzeczywiście uszkodzony zanim go wymienisz.

Naprawa EGR

EGR (Exhaust Gas Recirculation) to układ recyrkulacji spalin. Ten element ma z powrotem kierować część spalin do silnika. Działanie takie sprawia, że najbardziej szkodliwe substancje chemiczne, zostają cofnięte i lepiej „dopalone”, jest to działanie proekologiczne. 
Najczęstszą przyczyną pojawiania się awarii w tym podzespole jest nadmiar nagromadzonej sadzy oraz cząstek stałych. W nowoczesnych układach EGR może także dojść do uszkodzenia układów, które sterują pracą zaworu EGR. Nadmierne zanieczyszczenie zaworu ma negatywny wpływ na pracę elementów sterujących i może doprowadzić do ich przeciążenia i awarii.

Wymiana EGR

Naprawa EGR polega na jego dokładnym wyczyszczeniu. Im precyzyjniej zostanie wykonane tym dłużej zawór będzie nam służył. Ostatecznością jest jego wymiana.

Mechanika bieżąca

W zakresie mechaniki bieżącej oferujemy następujący zakres usług:

  • Naprawy zawieszenia - wymiana amortyzatorów, wahaczy, sprężyn, tulei, łożysk, sworzni, przegubów, itp.
  • Naprawy układu hamulcowego - wymiana klocków hamulcowych, tłoczków, szczęk i płynu hamulcowego, toczenie tarcz na piastach) – klocki i tarcze hamulcowe, to jedne z najszybciej zużywających się części eksploatacyjnych samochodu. Ciągła jazda w mieście, częste hamowanie lub też częste zjazdy z góry z nogą na hamulcu powodują przegrzanie się klocków. Sygnałem wskazującym na nieprawidłowe działanie hamulców może być hałas dochodzący z okolic kół, słabe hamowanie lub uciekanie samochodu na bok w czasie hamowania.
  • Wymiana oleju i filtrów – dobieramy oleje silnikowe do rodzaju silnika, tak aby zapewnić optymalną wytrzymałość chemiczną i termiczną oleju. Odpowiednio dopasowany olej redukuje tarcia i chroni przed wystąpieniem wewnętrznej korozji, jednocześnie utrzymuje silnik w czystości i zapobiega przed jego nadmiernym zużyciem. 
  • Wymiana rozrządu – wykonujemy wymiany pasków oraz łańcuchów rozrządu. Rozrząd cechuje ograniczona trwałość. Pęknięcie lub wyłamanie zębów w pasku może doprowadzić do wygięcia zaworów i pęknięcia tłoków, co w konsekwencji prowadzi do poważnych uszkodzeń silnika. Zależnie od rodzaju silnika, możemy zarekomendować także wymianę pompy razem z wymianą rozrządu.
  • Wymiana sprzęgła – do najczęstszych awarii sprzęgła oraz uszkodzeń koła zamachowego zaliczamy boczne bicie tarczy sprzęgła, zużycie łożyska i wysprzęglika, usterka uszczelniacza wału korbowego, uszkodzenie koła dwumaswogo.